יום שבת, 27 בדצמבר 2008

בפברואר 1948 חויילנו כפלוגה ג' (פלוגת הסטודנטים) בגדוד 22 של חטיבת כרמלי. בערב פסח יצאנו לקרב על שחרור חיפה , יצאנו מבנין העיריה לרחוב הבורג' עד הבית הקיצוני, בבית היו עדיין סירי אוכל על הכיריים.מהבית ניתן להשקיף על הנמל שהיה מלא אנשים שניסו להימלט בספינות לכוון לבנון. חבר שהציץ מהחלון חטף כדור ביד.


ב-13 למאי יצאנו למבצע "בן עמי" לשחרור הגליל המערבי. מאחר ועכו היתה עדיין בידי הערבים יצאנו בספינת המעפילים "חנה סנש" מחיפה לשבי ציון ומשם במסע רגלי, תוך חילופי יריות מעטים הגענו לכפר "בצה" על גבול הלבנון ,כך שאת יום הולדתי ה-20 חגגתי בשמירה על הגבול מחשש של פלישה של צבא לבנון, דבר שלא התרחש!שבנו לשבי ציון,ב-14 למאי, שם נערך מסדר בו מסרו לנו על הכרזת המדינה באותו זמן בתל אביב .





ב-22 למאי יצאנו לכיבוש עכו . במהלך הפריצה הגענו לבית המשקיף
על משטרת עכו. ירדתי עם שני חברים להביא ארגז אבנים לשיפור עמדת הירי וכאשר עלינו בחדר המדרגות נורה לעברנו צרור,ע"י כוחותינו.חברי אורי בש ז"ל שהחזיק את הארגז מלמטה נפגע בצווארו ומת במקום, אני הלכתי באמצע ולא נפגעתי והחבר שהחזיק בראש הארגז נפגע ברגלו.







בסוף מאי עברה המחלקה לקיבוץ נווה ים שם התאמנו יחד עם מחלקה מפלמ"ח ים ומחלקה מגדוד 21 בעליה על האניה "חנה סנש" באמצעות סירות גומי במטרה להגיע ללבנון ולפוצץ את גשר הליטני.ב-10 ליוני עמדנו לצאת לפעולה אבל ברגע בוהתחלנו לעלות על האניה הגיע מפקד החטיבה, משה כרמל והודיע על ביטול בגלל כניסה לתוקף של ההפוגה הראשונה.









כאשר שבנו לגדוד הודיעו לי כי כבוגר "מכס פין" אני עובר לתל אביב לשרות בחיל חימוש.

מכאן התחילה הקריירה המקצועית שלי בנושא נשק ותחמושת עד לפרישתי לגימלאות בשנת 1991 כסמנ"כל בתעשיה הצבאית.

אין תגובות: